mandag 26. mai 2008

En hvit fjær

Da jeg var konfirmant var vi på et årlig seminar som de har for årets konfirmanter. Dette er et seminar om alkoholisme og hvordan det går ut over barn. Den faste forfatteren i denne sammenhengen er Paal-André Grinderud. Joda, det er lenge siden jeg var konfirmant, men jeg kjøpte en bok denne kvelden "en magentaturkis himmel", og for ikke lenge siden var jeg hjemme og så denne boka stå så helt fredelig i bokhylla. Da kom jeg på noe han hadde skrevet i denne boka om hvite fjær. Her skrev han om hvite fjær som han så rundt i hele verden, og tok dette som et tegn om at han ikke var alene i verden eller noe sånn.
For et par dager siden så jeg en sånn hvit fjær. Da ble jeg egentlig ganske glad, for jeg kom på at jeg skal jo til Vinstra å besøke Ingvild snart. Jeg skal faktisk innom på Hamar å hilse på Lena og Ida også. Det blir kos; jeg gleder meg skikkelig.
Jeg vil egnetlig skrive et brev til Paal-André Grinderud. Skrive et brev og legge med en hvit fjær, for han er jo ikke alene...

Ingen kommentarer: